Aplicatia MERP Manager: Managementul riscurilor companiei

Date contact

Prezentare

Aplicatia MERP-Manager este dezvoltata de ADRIA EXPERT si este un instrument excelent, o abordare riguroasa si structurata de identificare, estimare si evaluare a riscurilor, bazata pe standardul EN ISO 12100/2010, care va permite sa cunoasteti si sa tineti sub control toate riscurile profesionale din companie.
Ce poate face MERP-Manager pentru afacerea ta?
Pe plan uman:
Cresterea gradului de siguranta la locurile de munca
Reducerea numarului de accidente de munca si imbolnaviri profesionale
Cresterea gradului de satisfactie al lucratorilor, prin ameliorarea conditiilor de munca
Pe plan financiar:
Reducerea costurilor legate de accidentele de munca si imbolnaviri profesionale
Optimizarea profitului companiei, prin cresterea productivitatii muncii
Suport informational pentru sedintele trimestriale ale Comitetului de Securitate si Sanatate in Munca
Posibilitatea gestionarii unui numar mare de evaluari pentru mai multe societati si actualizarea rapida a acestora

Detalii despre Aplicatia MERP Manager

MERP –Manager este aplicatia realizata pentru identificarea, gestionarea, reducerea si gestiunea completa a riscurilot din companie, in conformitate cu cerintele legislative nationale, din Uniunea Europeana si din tarile cu o bogata cultura a securitatii si sanatatii in munca.

Aplicatia MERP-Manager este dezvoltata de ADRIA EXPERT si este un instrument excelent, o abordare riguroasa si structurata de identificare, estimare si evaluare a riscurilor, bazata pe standardul EN ISO 12100/2010, care va permite sa cunoasteti si sa tineti sub control toate riscurile profesionale din companie.

Aplicatia ofera o gama intreaga de facilitati, astfel incat utilizatorii, echipa MERP, sa aiba o gestiune completa asupra evaluarii riscurilor obtinand rezultatele cele mai bune. De asemenea, rapoartele se genereaza intr-o forma atractiva si usor de urmarit.

MERP-Manager include urmatoarele module:
Gestionarea posturilor de lucru
Gestionarea lucratorilor
Gestionarea Echipamentelor individuale de protectie (EIP)
Gestionarea activitatilor principale din companie
Gestionarea evenimentelor care au avut sau care vor avea loc in companie
Gestionarea Zonelor cu risc ridicat si specific
Audit intern simplu sau complex
Evaluarea riscurilor profesionale
Manager de rapoarte

Modulul Gestionarea posturilor de lucru permite:
Definirea tuturor posturilor de lucru din companie
Pentru fiecare post de lucru se vor introduce datele necesare
Informatia este operata o singura data si este accesibila oricarui modul ii este necesara
Generarea listei posturilor de munca ce necesita autorizari, atat interne cat si externe
Generarea listei posturilor de munca ce necesita control medical periodic, testare aptitudini,control psihologic
Tiparirea situatiilor selectate de utilizator

Modulul Gestionarea lucratorilor permite:
Introducerea nominala a lucratorilor si asocierea cu posturile din Modulul Gestionarea posturilor de lucru
Pentru fiecare lucrator, aplicatia MERP-Manager permite introducerea/modificarea datelor personale
Definirea de grupuri de lucratori, pentru care se pot atribui actiuni specifice sau se pot obtine rapoarte doar pentru lucratorii ce apartin de un anumit grup
Generarea Fisei de evaluare pentru grupele sensibile la riscuri specifice (femei insarcinate, lauze sau care alapteaza, persoane cu handicap, tineri sub 18 ani)
Gestionarea persoanelor care sunt apt conditionat
Obtinerea de rapoarte personalizate, configurabile de catre utilizator

Modulul Gestionarea Echipamentelor individuale de protectie (EIP) permite:
Introducerea/modificarea/completarea echipamentelor individuale de protectie (EIP)
Pentru fiecare EIP introducerea sortimentului, a calitatii de protectie etc
Asocierea EIP-ului la fiecare post de lucru in meniul Gestionarea posturilor de lucru

Modulul Gestionarea activitatilor principale din companie permite:
Introducerea/modificarea activitatilor principale din companie
Asocierea posturilor de lucru care participa la aceste activitati sau sunt influentate de acestea

Pentru o mai buna gestionare, se recomanda ca prima activitate sa fie activitatea generala din companie. Aceasta activitate generala, va fi marcata prin bifarea checkbox-ului aflat in partea inferioara a ferestrei – “Activitate generala”. Aceasta marcare este importanta deoarece, doar pentru activitatea marcata astfel (activitatea generala) se va putea realiza importul riscurilor si a masurilor aflate in template.

Activitatea generala include activitati, situatii de munca, sarcini de munca etc., care pot genera riscuri pentru toti lucratorii, indiferent de postul de lucru pe care il ocupa. De exemplu: caile de circulatie, semnalizarile de securitate, organizarea primului ajutor si a interventiilor in caz de SU etc. – acestea genereaza riscuri sau sunt sustinute, pentru tot personalul din companie.

Atentie! Evaluarea riscurilor se efectueaza plecand de la activitati, prin urmare, gestionarea corespunzatoare a acestora, din acest modul, reprezinta un pas important in reusita evaluarii riscurilor.

Modulul Gestionarea evenimentelor care au avut sau care vor avea loc in companie
Aplicatia MERP-Manager faciliteaza legatura directa intre eveniment si riscul/riscurile care s-au manifestat in producerea evenimentului. Acest lucru este esential intr-o corecta gestionare a riscurilor din companie.

Modulul Gestionarea Zonelor cu risc ridicat si specific permite:
Introducerea/modificarea zonelor cu risc ridicat si sfecific din companie– Introducerea/modificarea riscurilor identificate in companie
Realizarea legaturii directe intre aceste zonele cu risc ridicat si specific si riscurile din cauza carora aceste zone sunt periculoase, precum si masurile de prevenire si protectie aferente.

Modulul Audit intern simplu sau complex
In acest modul se poate efectua un audit intern simplu: identificare pericole/riscuri sau un audit intern complex care are ca rezultat nivelul de securitate in munca, atat partial cat si global.

Modulul Evaluarea riscurilor profesionale permite:
Stabilirea membrilor si introducerea echipei de evaluare
Gestionarea agendei intalnirilor echipei de evaluare
Harta riscurilor la nivelul companiei
Stabilirea celor 3 matrici ale riscurilor (la momentul si in stadiul in care s-au actualizat datele evaluarii riscurilor), care reprezinta:
situatia actuala a riscurilor fara protectii (G x e)
situatia actuala a riscurilor cu protectiile existente
situatia viitoare a riscurilor, dupa ce se vor lua masurile de prevenire si protectie propuse in urma evaluarii fiecarui risc
Pentru activitatea generala, importul riscurilor si a masurilor din template – vizualizarea intr-un tabel a tuturor riscurilor legate de o activitate
Vizualizarea in detaliu a fiecarui risc
Importul/mutarea/copierea unui risc de la o activitate la alta– vizualizarea si accesul la masurile de prevenire si protectie, evenimentele si zonele periculoase asociate fiecarui risc
Vizualizarea si alegerea posturilor de lucru afectate de fiecare risc in parte
Actualizarea automata (dupa comanda) a posturilor de lucru asociate activitatilor si riscurilor

Manager rapoarte
Cu ajutorul acestui meniu se pot genera peste 20 de rapoarte in forme si stiluri diferite.

Pentru a genera un raport, trebuie ales mai intai tipul de raport din lista.

Apoi, se selecteaza diferite criterii de generare ale raportului, de ex. ordinea inregistrarilor, nivelul descrescator al riscurilor, ordinea de implementare a masurilor etc.

Obs. Unele rapoarte, prezinta implicit anumite date codificat, de exemplu intr–o situatie a riscurilor se prezinta codificat personalul (doar codul nu si denumirea in clar). Pentru a genera denumirea in clar a personalului se bifeaza ceckboxul “Denumire Post in clar”.

Toate rapoartele, odata afisate pe ecran, pot fi listate direct la imprimanta sau exportate in format pdf.

Unele rapoarte permit si exportul in format Excel sau Word.

Exemple de rapoarte:
Fisa posturilor de munca
Fisa activitatilor
Evaluarea riscurilor
Evaluarea riscurilor reziduale
Plan de prevenire si protectie
Lista zonelor cu risc ridicat si specific (zone periculoase)
Situatia autorizarilor interne si externe
Situatia personalului care necesita examen medical suplimentar
Lista EIP
Urmarirea implementarii masurilor din planul de prevenire si protectie
Evidenta evenimentelor
Relatia risc-zone periculoase
Relatia risc-evenimente
etc.

O alta facilitate a aplicatiei MERP-Manager este aceea ca utilizatorul poate sa scrie, direct in aplicatie, diferite texte care sa–l ajute in lucru. Aceste note se salveaza in baza de date si vor aparea de fiecare data cand se va deschide fereastra „Help” in contextul respectiv.

Metodologia elaborata de ADRIA EXPERT, face parte din categoria metodelor analitice, semicantitative si consta, in esenta, in identificarea tuturor factorilor de risc importanti din sistemul analizat (unitate de munca/loc de munca) si cuantificarea dimensiunii riscului pentru fiecare factor de risc in parte, pe baza combinatiei dintre gravitatea vatamarii/consecintei maxime previzibile si a probabilitatii de producere a vatamarii.

Tinand cont de masurile de prevenire si protectie existente, se poate estima si evalua nivelul riscului actual la care sunt expusi lucratorii. In urma implementarii masurilor de prevenire si protectie propuse, se estimeaza nivelul riscului rezidual potential.

Ce poate face MERP-Manager pentru afacerea ta?
Pe plan uman:
Cresterea gradului de siguranta la locurile de munca
Reducerea numarului de accidente de munca si imbolnaviri profesionale
Cresterea gradului de satisfactie al lucratorilor, prin ameliorarea conditiilor de munca

Pe plan financiar:
Reducerea costurilor legate de accidentele de munca si imbolnaviri profesionale
Optimizarea profitului companiei, prin cresterea productivitatii muncii
Suport informational pentru sedintele trimestriale ale Comitetului de Securitate si Sanatate in Munca
Posibilitatea gestionarii unui numar mare de evaluari pentru mai multe societati si actualizarea rapida a acestora
Siguranta faptului ca v-ati realizat obligatiile legale si ca, in cazul unui control, aveti toate documentele solicitate

Prin mijloacele sale de analiza, estimare si evaluare, aplicatia MERP-Manager este potrivita si satisface absolut toate necesitatile scopului urmarit, pentru majoritatea companiilor, inclusiv acelea care activeaza in domenii tehnologice cu riscuri foarte mari, cum ar fi industriile de petrol si gaze, uzine chimice si petrochimice, industriile constructoare de masini, constructii, transporturi etc.

Prin aplicarea masurilor existente in doar doua documente centralizatoare pentru fiecare loc de munca: fisa de evaluare a riscurilor si fisa de masuri propuse (Planul de Prevenire si Protettie), locurile de munca devin sigure.

In prima fisa se inscriu factorii de risc identificati, parametrii de cuantificare ai acestora, consecinta maxima previzibila, clasele de gravitate si frecventa, nivelul de risc pentru fiecare factor de risc in parte precum, factorii de obiectivitate si elemente ce descriu cat mai exact controlul riscurilor.

Fisa de masuri propuse, contine o lista cu masurile tehnice, organizatorice, igienico-sanitare si de alta natura, necesare pentru combaterea actiunii fiecarui factor de risc de la locul de munca evaluat, ierarhizate in functie de prioritatea de implementare a acestora.

Succint, pasii parcursi pentru efectuarea evaluarii riscurilor profesionale sunt urmatorii:
Se introduc in aplicatia MERP-Manager datele companiei.
(date firma, descrierea firmei, domeniul de activitate, locatie, echipa de evaluare, date despre personal etc.)
Se introduc unitatile de munca (UM) si/sau punctele de lucru ale companiei
(date legate de locatie, echipa de evaluare, date despre personal etc.)
Se indentifica procesele/activitatile/sarcinile care se executa in cadrul UM si/sau punctului de lucru
(descrierea activitatii, numarul de persoane implicate in aceasta activitate, echipamentele si materiile prime utilizate, ce nu merge bine, observatii etc.)
Se seteaza valorile si matricile pentru Gravitate, Expunere, Probabilitate si Risc.
Se identifica pericolele existente pentru fiecare categorie de persoane ce pot fi afectate
Se identifica riscurile pentru fiecare activitate in parte si se precizeaza care sunt categoriile de personal afectate de fiecare risc.
Se efectueaza o analiza, o estimare si o evaluare a fiecarui risc, dupa cum urmeaza:
a. Se identifica natura riscului;
b. Se identifica din ce componenta a sistemului de munca face parte riscul;
c. Se identifica si se analizeaza cauzele care pot duce la manifestarea riscului;
d. Se evalueaza consecintele in cazul in care riscul se manifesta;
e. Se identifica gravitatea vatamarii maxime posibile (G).

Nota: Gravitatea vatamarii este in directa relatie cu natura pericolului, de aceea, gravitatea vatamarii maxime posibile nu se poate reduce prin controale sau protectii, ci doar prin eliminarea sau diminuarea (naturii) pericolului.

f. Se identifica sau, dupa caz, se estimeaza durata sau frecventa de expunere la pericol (e).
g. In urma operatiunilor de la punctele e. si f. se poate face o estimare a riscului potential (Rp);

Nota: Riscul potential (Rp) este un risc actual, un risc existent, poate produce consecinte cu gravitatea maxima posibila, dar este tinut sub control doar de masurile de prevenire si protectie existente. Este necesar sa cunoastem nivelul acestui risc potential, deoarece acesta, in lipsa controalelor si a protectiilor existente (acestea se pot defecta, deteriora, iesi din uz, inlatura accidental etc.), devine riscul real si actual cu care se confrunta (la care se expun) lucratorii.

h. Se identifica protectiile, controalele, masurile de prevenire si protectie existente pentru a tine acest risc sub control;
i. Se face o analiza a eficientei acestor protectii, controale, masuri de prevenire si protectie existente pentru a tine sub control riscul (Mr);
j. Se consemneaza opinia personalului direct expus acestui risc;
k. Se estimeaza probabilitatea de aparitie a evenimentului periculos (po);
l. Se evalueaza posibilitatea de evitare sau de diminuare a vatamarii in cazul in care evenimentul periculos se produce (L);
m. Pe baza grilelor de calcul a probabilitatii de producere a vatamarii (P) se calculeaza matematic aceasta probabilitate.
n. Pe baza grilelor de calcul a nivelului riscului se calculeaza nivelul riscului rezidual actual (Rra) sau riscului actual (Ra);
Nota: Riscul actual (Ra) este riscul actual real la care sunt expusi lucratorii. Acesta este si un risc rezidual, de obicei, deoarece este riscul ce a ramas dupa implementarea masurilor de prevenire si protectie existente.
o. In functie de nivelul riscului final – Rf, de criteriile de securitate cerute, se fixeaza obiectivele actiunilor urmatoare;
p. In functie de obiectivele propuse, echipa de evaluare, in urma unei sesiuni de brainstorming, propune masurile care aduc riscul analizat la nivelul cerut;
r. Se efectueaza o reevaluare a parametrilor riscului, luand in considerare masurile propuse, si ce efect au acestea asupra: gravitatii, duratei sau frecventei de expunere, probabilitatii de aparitie a evenimentului periculos a posibilitatii de evitare/diminuare a vatamarii;
s. Se face o estimare a nivelului riscului rezidual final (Rrf) tinand cont de rezultatele de la punctul r.
t. Se consemneaza concluziile finale;

Se utilizeaza Managerul de rapoarte pentru a vizualiza/lista datele prelucrate

Cu ajutorul specialistilor desemnati in echipa de evaluare, se va elabora un proiect de plan de masuri aplicabile pericolelor identificate, in functie de importanta acestora; fiecare masura va fi evaluata din punct de vedere al eficientei sale, respectiv al calitatii, costurilor si resurselor necesar a fi alocate, in raport cu efectele aplicarii sale (eliminarea pericolelor, diminuarea consecintelor, estimarea riscului rezidual); propunerile finale vor fi insotite de detaliile necesare actului decizional.

Aplicatia MERP-Manager este in limba romana.

Documentatia de instalare si utilizare a aplicatiei este in limba romana.

Pentru varianta in limba engleza, va rugam sa ne contactati.

Pentru comenzi va rugam sa ne contactati:
E-mail: office@adriaexpert.ro, adrian@adriaexpert.ro
Telefon: 021 311.83.29, 0745.039.773

Parteneri vizati